Mergi la continut
RODAV

Noul Kia Stinger vs VW Arteon: pe cine ai alege?


Noul Kia Stinger vs VW Arteon este un comparativ foto între două modele cu pretenții de coupe-uri cu patru portiere, dar și de modele cu valențe sportive. Pentru această comparație am ales să punem față-n față două motorizări pentru fiecare model, una diesel și una benzină.

În acest comparativ foto – Noul Kia Stinger vs VW Arteon – prima versiunea de motorizarea aleasă este una diesel, transmisiile sunt automate pentru fiecare dintre cele două mașini, iar sistemele de tracțiune integrală sunt și ele prezente. De notat este faptul că Stinger poate fi configurat și într-o versiune cu tracțiune spate, în timp ce Arteon poate fi „doar” o mașină cu tracțiune față. Să trecem însă la compararea performanțelor dinamice așa cum sunt ele comunicate de producători. Dar, înainte de a începe comparativul propriu-zis, trebuie precizat faptul că pentru cele două modele am ales versiunile de echipare intermediare, adică Trend Line pentru Stinger și Elegance pentru Arteon. Cu toate acestea, în imaginile pe care le vom folosi este posibil să apară versiunile de top, respectiv GT Line pentru Kia și R-Line pentru Volkswagen.

La nivelul dimensiunilor, Kia Stinger are o lungime de 4.830 de milimetri, o lățime de 1.870 milimetri și un ampatament de 2.905 milimetri. De cealaltă parte, VW Arteon are o lungime totală de 4.862 de milimetri (fiind mai lung decât Stinger cu 32 de milimetri), o lățime de 1.861 de milimetri (fiind mai îngust cu 9 milimetri) și un ampatament de 2.837 de milimetri (mai scurt cu 68 de milimetri). Prin urmare, este evident că noul Stinger are consolele față și spate reduse pe cât de mult posibil, ceea ce se traduce, în general, într-un comportamnet rutier mai agil.


Noul Kia Stinger vs VW Arteon: motorizări diesel


În cazul versiunilor de motorizare diesel, Kia Stinger nu îți foarte multe opțiuni. Mai exact ai la dispoziție o singură motorizare, de 2,2 litri, care dezvoltă 200 de cai-putere și un moment motor maxim de 440 Nm, disponibil începând cu 1.750 de rotații pe minut. Mașina este echipată cu o transmisie automată cu opt trepte și, cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală, sprintul 0-100 km/h durează 7,6 secunde, viteza maximă este 230 km/h, iar consumul mediu promis este de 6,6 l/100 km. În cazul lui VW Arteon, oferta de propulsoare diesel este ceva mai variată și pornește de 150 CP și se oprește la 240 CP. De data aceasta, noi am ales versiunea intermediară, cea care oferă 190 de cai-putere la 3.500 de rotații pe minut și un cuplu de 400 Nm livrat începând cu 1.900 de rotații pe minut. Astfel, VW Arteon 2.0 TDI 190 CP, în combinație cu transmisia DSG cu dublu ambreiaj și șapte trepte, împreună cu tracțiunea integrală 4MOTION, accelerează de la 0 la 100 km/h în 7,8 secunde, are o viteză maximă de 233 km/h, iar consumul mediu comunicat este de numai 5,1 l/100 km.

Motorul mai mare de care dispune Stinger își face simțită prezența, livrând o putere ceva mai mare, dar și un cuplu mai mare și, esențial poate, livrat la o turație mai joasă decât în cazul lui Arteon. De asemenea, Stinger are o cutie cu opt trepte, în timp ce Arteon vine cu cele șapte trepte ale DSG-ului, iar toate aceste aspecte contribuie la un set de performanțe dinamice favorabile lui Stinger. Totuși, noul model asiatic este ceva mai greu, iar diferența între consumul mediu comunicat de cele două modele este prea mare pentru a se compensa cu performanțele dinamice sensibil mai bune ale lui Stinger. Cu un consum mediu promis mai mare cu 1,5 l/100 km decât cel lui Arteon, Stinger încearcă să obțină un compromis optim. Dacă parcurgi anual 30.000 de kilometri, Stinger va consuma 450 de litri de motorină în plus, ceea ce echivalează cu un cost suplimentar de peste 500 de euro, pe an. Dar Stinger are un preț de achiziție mai mic. Legat de prețuri, Kia Stinger 2.2 CRDI AT AWD, în echiparea Trend Line, pornește de la 37.426 de euro, cu TVA inclus. Volkswagen Arteon 2.0 TDI 190 CP DSG 4M, în echiparea Elegance, pornește de la 40.767 de euro, cu TVA inclus, fiind mai scump cu peste 3.300 de euro decât Stinger. Totuși, la o primă vedere a listei de echipamente standard – fără a intra în detalii însă – Arteon pare că oferă mai multe dotări.


Noul Kia Stinger vs VW Arteon: motorizări pe benzină


În cazul motorizărilor pe benzină diferențele sunt ceva mai mari, iar acest lucru se întâmplă pentru că Singer oferă o singură versiune de putere pentru motorizarea de 2,0 litri. Astfel, în versiunea 2.0 T-GDI, Stinger vine la pachet cu 255 de cai-putere disponibili la 6.200 rpm și cu 353 Nm livrați începând cu 1.400 rpm. Astfel, tot în echiparea cu transmisie automată și cu tracțiune integrală, Stinger face un sprint 0-100 km/h în 6,0 secunde, are o viteză maixmă de 233 km/h și promite un consum mixt de 7,9 l/100 km. De cealaltă parte, Arteon vine cu două versiuni de putere pentru motorizarea 2.0 TSI, adică 190 CP și 280 CP. Noi am ales versiunea de motorizare cea mai apropiată de cei 255 CP ai lui Stinger. Prin urmare, cu 280 de cai-putere la 5.100 rpm și cu 350 Nm la 1.700 rpm, Arteon-ul accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,6 secunde, atinge 250 km/h și consumă, în medie, 7,3 l/100 km. Este evident, în acest caz, performanțele dinamice îi dau câștig de cauză „neamțului”, mai ales că și consumul de combustibil este ceva mai mic, fapt ce se poate spune, implicit, și despre emisii de CO2.

Pe de altă, prețul celor 280 CP ai lui VW Arteon este unul pe măsură. Mai exact 45.140 de euro, cu TVA inclus, în echiparea R-Line. Adică mai mult cu 7.300 de cât cei 37.783 de euro ai lui Stinger în echiparea GT Line. Totuși, prețul pentru Arteon 2.0 TSI 190 CP este de 37.877 de euro, cu TVA inclus. Dar fără tracțiune integrală și cu performanțe net inferioare. Acum cei 7.000 de euro diferență se pot sau nu se pot justifica doar prin prisma performanțelor dinamice, însă un lucru este cert: în aceste două versiuni de echipare, ambele modele sunt extrem de bine dotate.

Noul Kia Stinger vs VW Arteon: concluzie


Kia Stinger este noul venit în acest segment dominat până acum de modele germane, iar acesta este și motivul acestui comparativ foto – Noul Kia Stinger vs VW Arteon. Încă nu știm cum se conduce noul Stinger, dar, pe hârtie, promite foarte multe. Totuși, cred că apropierea de preț, cel puțin în cazul motorizării diesel îi va face pe mulți să fie reticenți în alegerea unui Stinger în fața unui Arteon. Acesta din urmă beneficiind și de imaginea brandului care-l construiește, dar și de iubirea necondiționată a șoferului român pentru brandurile nemțești. Tind să cred că singura șansă a lui Stinger să depășească Arteon – sau alte modele rivale, apropiate segmentului premium – este de a convinge prin felul în care se conduce și printr-o calitate exemplară a materialelor din interior și a finisărilor. Pentru că cine este tentat să cheltuiască aproximativ 40.000 de euro pentru un model Kia, cu siguranță îți dorește tot ce e mai bun. Și nu vom știi asta decât săptămâna viitoare, după ce vom conduce noul Stinger.

 


 

http://www.gentlemanscar.ro/stiri/noul-kia-stinger-vs-vw-arteon-pe-cine-ai-alege/